ابتدای سال جاری میلادی ۲۸ درصد مصرف‌کنندگان سیستم‌های هوشمند در ایالات متحده از اسپیکر هوشمند استفاده می‌کردند؛ اکنون این آمار به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

 
 

آمار استفاده‌کنندگان از اسپیکرهای هوشمند هر روز افزایش پیدا می‌کند. براساس آخرین تحقیقات انجام‌شده توسط Adobe Analytics، از ژانویه‌ی ۲۰۱۸ تا آگوست ۲۰۱۸ (‌دی‌ماه ۱۳۹۶ تا مردادماه ۱۳۹۷) مصر‌ف‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند از ۲۸ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴ درصدی در تعداد مصرف‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند در حالی گزارش می‌شود که در ماه‌های تعطیلات که حدود ۷۹ درصد فروش اسپیکرهای هوشمند در آن ماه‌ها رخ می‌دهد، قرار نداریم.

اسپیکر هوشمند

به‌علاوه، پیش‌بینی می‌شود که بعد از تعطیلات ۲۰۱۸، تقریبا ۴۸ درصد مصرف‌کنندگان امریکایی، اسپیکر هوشمند داشته باشند. انتظار می‌رود که تا بعد از تعطیلات، ۴۵ درصد مصرف‌کنندگانی که در حال حاضر اسپیکر هوشمند دارند، اسپیکر جدیدی برای خود خریداری کنند. این آمار در حالی منتشر‌می‌شود که براساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود ۲۳ درصد از کاربرانی که در حال حاضر اسپیکر هوشمند دارند، اسپیکر جدید برای افرادی که اسپیکر ندارند، خریداری خواهند کرد. همچنین، ۲۳ درصد از افرادی که هنوز اسپیکر هوشمند خریداری نکرده‌اند، نیز برای خود اسپیکر خواهند خرید. جالب است بدانید که ۹ درصد از افرادی که اسپیکر ندارند نیز، قصد دارند برای دیگران اسپیکر خریداری کنند.

این آمار و ارقام از سوی ادوبی و براساس نظرسنجی از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده‌ی امریکایی به‌دست آمده است. نظرسنجی علاوه بر آمار خرید اسپیکر هوشمند، به جنبه‌های دیگری از موضوع هم توجه نشان می‌دهد. مثلا طبق آمار به‌دست آمده، شایع‌ترین درخواست کاربران از اسپیکرهای هوشمند، درخواست پخش موسیقی است. ۷۰ درصد کاربران بیشتر از اسپیکر هوشمند درخواست پخش موسیقی دارند و ۶۴ درصد از کاربران درباره‌ی وضعیت آب‌و هوا از اسپیکر هوشمند استفاده می‌کنند. سایر فعالیت‌های محبوب شامل مواردی همچون سوالات سرگرم کننده (۵۳٪)، جستجوی آنلاین (۴۷٪)، بررسی اخبار (۴۶٪)، برقراری تماس (۳۶٪)، تحقیقات عمومی و پایه یا تایید اطلاعات (۳۵٪)، درخواست راهنمایی (۳۴٪) است. 

اسپیکر هوشمند

با وجودی که از اسپیکرهای هوشمند به‌راحتی می‌توان از طریق فرمان صوتی برای کنترل دستگاه‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند استفاده کرد؛ ولی تنها ۳۱ درصد کاربران از اسپیکر هوشمند به این منظور استفاده می‌کنند.

البته اطلاعات آماری این گزارش تا حدی با اطلاعات مربوط به گزارش‌های قبلی مغایرت دارد. پیشتر گفته‌شده بود که تنها دو درصد از دارندگان الکسا از فرمان‌های صوتی الکسا برای کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. البته مرکز تحقیقات ادوبی، تمام اسپیکرهای هوشمند بازار در ایالات متحده را مورد توجه قرار داده است و فقط به یک مدل اسپیکر هوشمد مثلا الکسا توجه نشان نداده است. براساس گزارش منتشر‌شده از سوی ادوبی، ۳۰ درصد کاربران اسپیکرهای هوشمند، از دستگاه خود برای خرید کردن یا سفارش‌دادن استفاده می‌کنند.

البته از نظر ادوبی، استفاده از اسپیکرهای هوشمند برای فعالیت‌هایی همچون سفارش غذا، ارسال پیام، بازی کردن، فرمان صوتی به دستگاه‌های هوشمند خانگی، تحقیق در مورد سفر و مدیریت امور مالی، جزو فعالیت‌های جدید و در حال گسترش اسپیکرهای هوشمند است. اما ادوبی، در مورد استفاده از اسپیکرهای هوشمند برای خرید، به نتایج جدیدی دست یافته است. براساس گزارش ادوبی، اکثر کاربران، به‌صورت مستقیم از اسپیکر هوشمند برای خرید استفاده نمی‌کنند، ولی در مراحل اولیه‌ی خرید از اسپیکرهای هوشمند خود کمک می‌گیرند. تقریبا ۴۷ درصد کاربران، از اسپیکر هوشمند برای جستجوی محصول خود قبل از خرید از اسپیکر استفاده می‌کنند. ۴۳٪ کاربران برای تهیه‌ی لیست خرید و ۳۲ درصد برای مقایسه‌ی قیمت‌ها از اسپیکر هوشمند استفاده می‌کنند.

منبع:

akhbar tecnolozh10

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : هوشمند ,اسپیکر ,درصد ,اسپیکرهای ,استفاده ,کاربران ,اسپیکر هوشمند ,اسپیکرهای هوشمند ,استفاده می‌کنند ,هوشمند استفاده ,هوشمند برای ,اسپیکر هوشمند استفاده ,هوشمند استفاده می‌کنند ,استفاده می‌کنند البته ,هوشمند دارند، اسپیکر
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پارکت mahsangroup اما من برایت چای می‌ریزم... فروش عمده لوازم آشپزخانه Dr.T-WAL پهنه ی کویر ادبیات وهنر سپید نما راپل | خدمات نمای ساختمان حرف دل